Beställ nybyggnadskarta, förenklad nybyggnadskarta eller utdrag ur primärkarta
Den här tjänsten kräver inloggningVälkommen att beställa nybyggnadskarta, förenklad nybyggnadskarta eller utdrag ur primärkarta
Du kan använda nybyggnadskarta, förenklad nybyggnadskarta och baskarta med fältkontroll som underlag för situationsplan. Du beställer underlag efter vilket ärende och vilken fastighet du har, läs mer om underlag för situationsplan
I länken ovan kan du även ta del av aktuella priser för de olika beställningarna.
Utdrag ur primärkarta är gratis, du kan själv spara ner och skriva ut pdf-karta kostnadsfritt via vår e-tjänst.
Avser ni ansluta fastigheten till kommunalt vatten och avlopp ska en VA-anmälan göras via vår e-tjänst: https://e-tjanster.vaxjo.se/oversikt/overview/812.
Ansök via e-tjänst
När du företräder ditt företag så använder du din egen e-legitimation för att logga in i e-tjänsten. E-legitimationen bevisar att det är du som gör ansökan.
Hämta dina företagsuppgifter
I e-tjänsten kan du välja att hämta dina företagsuppgifter från Bolagsverket, SCB och Skatteverket, så att du slipper fylla i dem.
Läs mer på sidan Så här hämtas dina företagsuppgifter.
Du kan också välja att fylla i uppgifter om ditt företag manuellt.
Ansök via blankett
Vill du istället göra din ansökan via blankett så kan du skicka eller lämna in blanketten till:
Postadress:
Växjö kommun
Samhällsbyggnadsförvaltningen, Geodataenheten
Box 1222
351 12 Växjö
Besöksadress:
Norra Järnvägsgatan 7
Växjö
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- Fastighetsbeteckning
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
- Mobilnummer
Vid handläggningen av ärendet registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ärendet.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift i samband med myndighetsutövning ska kunna utföras
Lagringstid
- För evigt
Läs mer om behandling av personuppgifter under Personuppgifter i menyn ovan.
När du skickat in ditt ärende så överför vi detta automatiskt till vårt interna ärendehanteringssystem. Så snart som vi registrerat det där så kan du följa status på ärendet på Mina Sidor och du kan närsomhelst ladda ner innehållet. Efter avslutat ärende så kommer detta att finnas kvar ytterligare 3 månader på Mina Sidor och du kan närsomhelst under denna tiden ladda ner innehållet eller själv välja att Ta bort ärendet från Mina Sidor. Efter 3 månader så gallras ärendet automatiskt från Mina Sidor och finns då enbart sparat i vårt interna ärendehanteringssystem och arkiv.
Alla handlingar som är inkomna till Växjö kommun, eller upprättade, och som förvaras hos myndigheten, är som huvudregel offentliga och kan begäras ut
Övriga upplysningar
Personuppgifterna som behandlas kan komma att delas till tredje part, om ansvarig nämnd är skyldig att göra så enligt lag. Däremot kommer aldrig personuppgifterna att föras över till ett land utanför EU.
Kontakta personuppgiftsansvarig nämnd om du vill:
- Få ut information om de personuppgifter du har lämnat in
- Begära rättelse om du anser att någon uppgift är fel
- Begära överföring av uppgifter
- Begära att behandlingen av dina personuppgifter begränsas
- Göra invändningar
- Begära radering av dina uppgifter
Har du klagomål rörande personuppgiftshanteringen kan du kan vända dig till Växjö kommuns dataskyddsombud genom att ringa 0470-410 00 eller skicka e-post till info@vaxjo.se
Om du är missnöjd med vår hantering av dina personuppgifter kan du klaga hos tillsynsmyndigheten Integritetsskyddsmyndigheten. Kontaktuppgifter hittar du på Integritetsskyddsmyndigheten hemsida imy.se.
Hos Integritetsskyddsmyndigheten hittar du även mer information om bland annat dataskyddsförordningen och dina rättigheter.
Personuppgiftsansvarig
Växjö kommun, Samhällsbyggnadsnämnden
info@vaxjo.se
Växjö kommun, Samhällsbyggnadsförvaltningen
info@vaxjo.se
0470 - 410 00